Gabinet idealny - czyli jak pozyskać pacjentów

Na obecną chwilę w Polsce jest kilkanaście tysięcy gabinetów stomatologicznych, więc konkurencja jest bardzo duża. Większość osób ma różne doświadczenia z dentystami. Od skrajnie złych i przykrych, które powodują wręcz uraz i strach przed wizytą u stomatologa, do tych dobrych, gdzie pacjent poczuł się bezpiecznie na fotelu specjalisty oraz był zadowolony z efektów leczenia, lub innej usługi. W dzisiejszym artykule skupimy się na dobrych praktykach i wszystkim tym, co sprawia że pacjent chce wrócić do danego gabinetu, a sama placówka wyróżnia się na tle konkurencji.

"Jak Cię widzą, tak Cię piszą"

Mówi się, że pierwsze wrażenie i opinie o danej osobie wypracowujemy sobie w 4-7 pierwszych sekund styczności z drugą osobą. Jest to zupełnie niezależne od nas ponieważ robimy to podświadomie, na podstawie różnych bodźców, doświadczeń oraz subiektywnego odczucia - czy czuje się przy tej osobie bezpiecznie, czy ją polubię? Takie wrażenie jest niezmiernie ciężko zmienić w dalszym kontakcie. Można to wykorzystać na swoją korzyść i zrobić dobre pierwsze wrażenie, lub zepsuć już na sam początek współpracę ze swoim pacjentem. Niestety w dzisiejszych czasach wiele osób zapomina o pierwszym wrażeniu, tyczy się to różnych dziedzin życia, w tym także i dentystów. Uśmiech i podanie ręki na przywitanie pacjentowi oraz odpowiednia intonacja głosem, sprawią że po 7 sekundach osoba która przyszła do gabinetu poczuje się bezpiecznie, zejdzie z niej napięcie i stres towarzyszący wizycie u dentysty i zdobędzie do nas zaufanie. Tylko 7 sekund, a tak wiele możemy zyskać - warto to wykorzystać. Na pierwsze wrażenie ma również wpływ to jak odbieramy samo miejsce do którego wchodzimy. Czysty i schludny gabinet w którym pachnie świeżością, który wygląda profesjonalnie również wpłynie na pozytywną relację z pacjentem i upewni go w przeświadczeniu, że wybrał odpowiedniego specjalistę.

"Wyrywamy... wyrywamy.... ooo to tylko do wyrwania się nadaje"

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne ale bez umiejętności i pasji do wykonywanego zawodu nic nam nie da. Jak w każdej dziedzinie tak i w stomatologii możemy trafić na specjalistów i "specjalistów". Po otrzymaniu dyplomu, część stomatologów zapomina o ciągłym kształceniu się, poszerzaniu swoich horyzontów, odbywaniu dodatkowych szkoleń i rozwijaniu się. Rynek usług stomatologicznych ciągle ewoluuje. Pojawiają się nowe metody leczenia, narzędzia oraz produkty, a także możliwości. Przy prowadzeniu gabinetu warto dbać o aktualną wiedzę, ciągle szukać nowych rozwiązań i poszerzać horyzonty. Przy spełnieniu tych warunków jesteśmy w stanie zaproponować pacjentowi nie jedno, a kilka rozwiązań wskazać plusy i minusy danego wyboru oraz uargumentować jaki wybór jest dla niego najlepszy. Często jesteśmy w stanie uratować zęba, gdzie klient będąc u innego stomatologa dostał jedynie propozycję wyrwania. Uwierzcie - pacjent, któremu uratowaliście zęba "spisanego na straty", będzie do Was na pewno wracał i polecał gabinet innym osobą.

"A po co mi takie drogie, przecież pacjent i tak się nie zna"

Jeżeli zrobiliśmy dobre pierwsze wrażenie, jesteśmy specjalistami w swoim fachu to nie możemy zepsuć wszystkiego używanymi materiałami średniej bądź słabej jakości. To prawda, że ponad 90% klientów nie wie jakie są rodzaje materiałów, narzędzi oraz produktów stosowanych w stomatologii tym bardziej nie są w stanie stwierdzić czy używamy markowych produktów, czy jakiś tanich zamienników. Jedno jest pewne - są w stanie ocenić efekty pracy stomatologa. I ten choćby był mistrzem w swoim fachu, bez odpowiednich materiałów nie wykona dobrze swojej pracy. W czasach, kiedy na rynku w każdej branży jest wiele produktów o teoretycznie takich samych właściwościach ludzie coraz częściej stawiają na jakość nawet kosztem wyższej ceny. Jeżeli chodzi o zdrowie, to tutaj szczególnie zwracają uwagę na jakość i są w stanie więcej zapłacić. Najprościej mówiąc - stomatolog który jest dobry w swoim fachu i używa dobrych materiałów, a co za tym idzie klient jest zadowolony z usługi, ma zapisany notes pacjentami na kolejnych kilka miesięcy. W tym momencie nie ma znaczenia, że jest on 50% droższy niż stomatolog 100m dalej. Dla pacjenta liczy się jakość, zadowolenie z obsługi i efekt leczenia bądź zabiegu utrzymujący się lata.

Często w codziennej pracy z pacjentami, można popaść w rutynę i monotonię. Czasami warto przypomnieć sobie zasady wypisane wyżej i starać się je praktykować a efekt na pewno będzie pozytywny i zwiększy popularność naszego gabinetu.

Zamieszczony wpis jest niejako wstępem do naszego nowego działu poświęconego gabinetom, które stosują dobre praktyki, czyli to wszystko o czym wyżej pisałem. Sukcesywnie na naszej stronie będziemy promowali oraz opisywali godne polecenia gabinety, które wyznają zasady takie jakie panują w naszej firmie Limedic. Jeżeli prowadzisz swój gabinet stomatologiczny, stosujesz dobre praktyki i jesteś zainteresowany/a zamieszczeniem wpisu na naszej stronie, prosimy o kontakt telefoniczny bądź e-mail.

1px do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl